regn, regn och åter regn...

... det tycker jag är trist. Men då får man hitta det som är positivt istället.
Som att man har ett varmt och ombonat hem att komma hem till.

För trots allt regnande så tog jag mig ut och var på mitt första träningspass idag. Var och cyklade 5 km på 20 min. Det låter kanske inte så mycket, men för mig är det ett stort steg för att ha varit totalt ointresserad att träning innan. Var väldigt trött efteråt, men på ett härligt sätt.

Nästa positiva grej är att man kan sitta inne och pyssla.

Igår fick jag fäst dom sista trådarna på min senaste virkning.

Efter egetkomponerat mönster, inget avancerat alls, så blev det så här:



Jag har virkat i många år, men nästan aldrig fått något färdigt. För att följa ett mönster är alldelses för svårt.
Så mycket av det jag gör går inte riktigt ihop sig och då blir det till att repa upp det och börja om på nytt.

Förra vintern så fick jag färdigt den här sjalen:



och den använder jag. Den är riktigt mjuk och skön.

För ett bra tag sen så köpte en vän till mig en sparbössa för en billig peng, men motivet på den var inget roligt så jag ville klä den med något. Jag ville inte lägga ner för mycket på den, för när man väl har öppnat den så är den förbrukad. Jag har funderat och funderat hur jag skulle göra. för ett 30x30 papper går inte runt den, då skulle det bli alldeles för många skarvar.
Så efter ett antal meter dubbelhäftande tejp och några meter garn som jag hade över så blev det så här:



Det var allt för den här gången, men välkommen åter.

Ha det gott!!

kram Lise-Lott

Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-14 @ 15:19:16
URL: http://www.grinders.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0